Tuesday, February 7, 2012

Sambutan Maulidur Rasul 1433H



"Sesungguhnya Allah dan para Malaikat berselawat keatas Nabi, wahai orang-orang yang beriman ! berselawatlah kamu dan berilah salam keatasnya" (Al-Ahzab:56).

Peserta dari Kelab Insaniah

Pada 5 Februari 2012, bersamaan 12 Rabiul Awal 1433H, Kelab Insaniah telah mengahdiri sebuah perarakan maulidur rasul di Stadium Melawati Shah Alam. Seramai 30 orang mahasiswa dan mahasiswi termasuk penasihat kelab serta pensyarah kolej yang hadir bagi memeriahkan lagi sambutan itu. Sambutan itu berlangsung dari jam 8 pagi hingga jam 2 petang. Oleh kerana tempatnya jauh dari kolej kami, maka kami terpaksa bertolak 2 jam lebih awal selepassolat subuh iaitu pada jam 6.30 pagi.

Sedikit taklimat daripada presiden kelab


Muslimat mendengar sedikit taklimat daripada presiden kelab

Keadaan semakin meriah apabila kami hadir bertemakan warna merah jambu bagi muslimat dan warna maroon bagi muslimin. ditambah lagi dengan kepelbagaian warna oleh peserta-peserta yang lain yang terdiri daripada pelajar IPTA/IPTS, pelajar sekolah, pihak masjid dan badan-badan kerajaan.

Sambil menunggu giliran

Perarakan kami diketuai oleh presiden kelab iaitu Ahmad Fauze


Para muslimat berselawat ke atas Nabi


Muslimat berarak


Peserta daripada Jabatan Kerja Raya

Perarakan kami adalah sejauh 3 km bermula dari pagar masuk stadium sehinngga pintu masuk ke stadium. Perarakan ini disambut meriah oleh orang awam sehingga ada yang merakamkan perarakan ini dan berselawat sekali bersama kami. Selesai sahaja berarak kami dihiburkan oleh persembahan dari kumpulan Hijjaz dan In-team. Kedatangan Sultan Selangor juga turut disambut dengan meriah.


Persembahan dari kumpulan Hijjaz

Persembahan daripada kumpulan Hijjaz




1 comments:

hambaMu said...

nmapak cantik je sume pakai baju sama.. rugi tak dapat join antum semua..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop