Monday, February 20, 2012

Kursus Kahwin

Khas untuk pelajar dan staf KPTM Bangi!
Selepas Sambutan Maulidur Rasul, Kelab Insaniah bakal menganjurkan program Kursus Kahwin dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS ).
Untuk pengetahuan semua, peserta hanya dikenakan bayaran separuh harga sebanyak RM40 berbanding di luar yang kebanyakannnya melebihi RM8O ke atas.
Selain itu, Kursus kahwin ini bakal di isi dengan slot-slot yang menarik bagi mereka yang pastinya akan memasuki alam rumah tangga pada masa akan datang.
Cuma waktu dan masanya hanya Allah yang menentukannya sejak di Luh Mahfuz . Sesungguhnya janji Allah itu pasti.

'' Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasang-pasangan semuanya baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka mahupun dari apa-apa yang mereka tidak ketahui..'' (Yaa Siin 36:36)

Rasulullah s.a.w bersabda : Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunnahku itu.
(Riwayat Abu Ya'la dari Ibnu Abbas r.a)

Rasulullah s.a.w bersabda : Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya..



Oleh itu, pelajar KPTM dan juga staf digalakkan untuk menyertai program ini kerana tempatnya terhad yang hanya untuk 200 peserta sahaja.
Semua peserta akan memperolehi sijil kursus kahwin yang tiada tarikh luput.
Makanan akan di sediakan bagi para peserta sepanjang program di jalankan.
Jadi,rebutlah peluang ini!
Kenapa pilih yang HARAM ,yang HALAL kan ada...


Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop