Friday, April 6, 2012

Amal Jariah di Zoo Negara



Lajnah Hal Ehwal Putera Puteri Insaniah ( HEPPI ), Kelab Insaniah Kolej Poly-Tech MARA Bangi telah berjaya mengadakan Program Kebajikan di Zoo Negara pada hari Sabtu yang lepas bersamaan 31 Mac 2012 baru-baru ini seramai 40 orang yang terdiri 3 orang penasihat Kelab Insaniah iaitu Ustaz Mohd Fazli Bin Ibrahim, Ustaz Elmi bin Baharuddin dan Ustazah Nurul Huda Binti Abdul Rashid. Program ini mendapat sambutan memberangsangkan daripada semua pelajar Kolej Poly-Tech MARA Bangi kerana kebanyakan daripada mereka tidak pernah membuat kerja amal di Zoo Negara.


Semua peserta berkumpul di lobi Asrama Desasiswa Kolej Poly-Tech MARA Bangi pada pukul 6.45 pagi. Perjalanan kami dimulakan dengan taklimat ringkas daripada Pengarah Program iaitu Fatin Nabilah Binti Ismail tentang syarat-syarat yang ditetapkan oleh pihak Zoo Negara. Semua peserta bertolak daripada asrama pada pukul 7.15pagi dan perjalanan kami hanya mengambil masa selama 45 minit. Setibanya kami di Zoo Negara pada pukul 8.00pagi, kami berkumpul di depan Pejabat Education Department dan diberi taklimat ringkas daripada Cik Nabihah, Staff Education Department Zoo Negara.


MENYEDIAKAN MAKANAN UNTUK HAIWAN



ZIRAFAH


KANCIL


HARIMAU


Beberapa Zoo Keeper akan dipecahkan kepada 7 sekyen yang terdiri daripada 5 atau 6 orang sukarelawan. Setiap seksyen akan dibawa ke kandang masing-masing untuk diberikan tugas oleh Zoo Keeper seperti kandang burung, zirafah, gajah, seladang, rusa, tapir, kancil, kambing, keluang, beruang, pademalon dan lain-lain. Kami diberikan tugas untuk membersihkan kandang, mandikan haiwan dan memberikan haiwan makan.


KANCIL

BURUNG


KELAWAR


PENYU

ULAR

GAJAH

MEMBERISHKAN KANDANG ZIRAFAH

Pihak KPTM BANGI ingin mengucapkan ribuan terima kasih dan memohon maaf kepada semua peserta Program Kebajikan di Zoo Negara di atas kelancaran selama program ini berjalan. Disini juga kami berpeluang melihat haiwan yang selama ini hanya dilihat di kaca televisyen berada di depan mata. Pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Akan sentiasa diingati bersama. Akhir sekali, kami pulang pukul 5.15 petang dan selamat sampai ke Asrama Desasiswa Kolej Poly-Tech MARA Bangi pada pukul 6.20 petang.


1 comments:

Anonymous said...

mabruk alaik! seronok . tapy saya xdapat pi :)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktop